Vargányafasírt - gombafasírt

Ez a gombafasírt egy gombaszegény időben, olajban konzervált, darabos vargányából készült, de készíthető természetesen friss, előzetesen megpárollt, zsírjára sütött gombából is. Szerintem mindkettőből nagyon finom lesz.
Egy közepes méretű sárgarépát apróra reszeltem, 1 fél db salátacukkinit durvábbra reszeltem, picit besóztam őket, majd rövid állás után kcsivartam a levüket. A reszelt zöldségekhez hozzákevertem egy 1 dl-es üvegnyi olajban konzervált gombát (amiről előtte lecsepegtettem az olajat) 1 tojást, kb. 3 ek rizslisztet, sót, borsot 1 kis gerezd reszelt fokhagymát. Hagytam állni, így is elég lágy volt, de formázható (ha túl lágy és ragacsos, mehet bele még liszt). Kis gombócokat formáztam, amikből rizslisztbe forgatva formáztam meg a fasírtokat, és azonnal tettem a forró serpenyőbe. Pici olajban (a serpenyő alja épphogy olajos), tócsniszerűen mindkét oldalukat megsütöttem. Finom volt ebédhez is, és finom hidegen is kis mártogatóssal.
Vargánya fűszeres olajban - készítése itt: http://erdokostolo.blogspot.com/2013/10/varganya-fuszeres-olajban-tartositva.html

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések