Lecsós, zöldfűszeres, színes, vegyes erdei gombaragu

Többféle gombát volt szerencsém gyűjteni, és először mindig a kevésbé állékonyakat szoktam felhasználni. A sötét érdestinórú, a nemezes tinóruk, az idősebb vargányák és a törékenyebb galambgombák voltak ilyenek.  


Elkészítés:

Apróra vágott fokhagymát és reszelt sárgarépát pirítottam mangalica zsíron, majd ezekre dobtam a feldarabolt gombákat. A kékülő nemezes tinórukat azonnal a serpenyőbe szeleteltem, mert, ha elég hamar éri őket a forró zsír, akkor nem kékülnek meg. Hasonlóképp tettem a sötét érdestinórúval is bár az, az ételben mindképp valamennyire sötétedik, de sebaj, éppen ezért szoktam ezt a gombát színes körítéssel készíteni, mert a sokféle szín együtt jól mutat sötétbarnával, feketével is. Színesítésként és lepirulva édeskés íze miatt tettem bele reszelt sárgarépát, illetve friss, kockára vágott paradicsomot és kevés karikára vágott, csípős zöldpaprikát. Utóbbiakat nem kell szétfőzni, így ezeket akkor adtam hozzá, mikor a gombák már szinte elkészültek. Fűszerek csak só és fekete bors. Zöldfűszerként megszórtam még tálalás előtt petrezselyemzölddel és podagrafűvel is. Ezt a ragut lehet kicsit lében hagyni és raguként enni körettel vagy magában, vagy lehet zsírjára pirítani és bruschetta- szerűen pirítósra tenni, vagy akár tojást ütni rá. Mindenképp finom.

(kiegészítés: egy 2019-es rendeletben az érdestinórunak alaposabb, 20 perces hőkezelést írnak elő) 

Megjegyzés: az idősebb tinóruk vargányák és érdestinóruk termőrétegét le szoktam szedni, fejteni mert elnyálkásítják az ételt. Ha tehetem, a leszedett termőréteget visszaviszem az erdőbe, és ott dobom ki. Akinek fás kertje van, annak érdemes ott kidobni. 

Erdőkóstoló a Facebook-on még több tartalommal

                                           A saját gyűjtésű gombákat lássa szakellenőr!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések