Párolt vadzöldségek olívaolajos-citromos öntettel, vajas burgonyapürével

Amikor a tavaszi vadzöldségek már virágzásnak idnulnak, akkor többségük már rostosabb és erősebb ízű lesz. Emiatt is érdemes párolva enni őket. Ebbe a vadzöldséges ételbe most csalánhajtás, podagrafű virágzásnak indult hajtásvégei, pitypanglevelek, medvehagymaszár és még medvehagyma zöld termése, erdei mályva levelei, fiatal virághajtásvége, kisebb mennyiségben kereklevelű repkény és cickafarklevelek kerültek, szóval szinte minden, amit egy gyors gyűjtéssel egy helyen találtam.  



 Elkészítés:

A csalánhajtásvégeket, a pitypangleveleket és a cickafarkleveleket forrásban levő vízbe tettem és pár percig főztem. Így a pitypang és a cickafark keserűsége jelentősen csökkent és a rostosabb szárak is megfőttek. A csalánt ezúttal az egyszerűség kedvéért nem blanssíroztam külön, bár annak elég lett volna csak annyi is, hanem a keserűbb levelekkel együtt főztem. Főzés után kívettem a leveleket a vízből és kicsavarva valamivel kisebbre vágtam őket. A medvehagymaszárat apróra vágva olajon pirítottam fokhagyma helyett. A többi levelet megmostam és kisebbre vágtam, de nem nagyon apróra, majd a piruló medvehagymaszárra dobva, kis vízzel felöntve, sózva puhára pároltam és végül hozzákevertem a főtt, többi vadzöldséget is. Aki szeretné, jobban is fűszerezheti, de a sokféle zöldségnek eleve finom fűszeres ízei vannak. Végül, mikor már nem volt forró, jó ízű olívaolaj és citromlé keverékével meglocsolva tálaltam. Vajas burgonypürével és medvehagyma zöld, még zsenge termésével nyersen megszórva finom lett. A keserű levelek, mint a pitypanglevél keserű íze egyáltalán nem volt érezhető a főzés után, az öntettel és vegyesen a többi levéllel. 

A főzést, párolást azoknak is ajánlom, akik nyersen aggódnak a levelek fertőzöttsége, szennyezettsége miatt.    

**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések