Csalános karfiolkrémleves

csalános levesek közül ez a karfiollal összehozott igazán finom, lágy ízű, nem erős a karfiolíz.


Elkészítés: 

A karfiolt külön, egészben megfőztem. Egy nagyobb darab volt, egy részét rakott karfiolhoz használtam. A csalánt blansíroztam az itt leírt módon, majd kevés fokhagymát pirítottam vaj-olaj keverékén, mikor illatozott, rádobtam a kicsavart csalánt, vízzel felöntve, sózva puhára főztem. Szerecsendióval, fekete borssal fűszereztem, hozzáadtam a karfiolt, majd botmixerrel krémesítettem. Kevés tejjel és tejföllel még lazítottam, de ezek nélkül is finom. Az arányok is ízlés kérdése lehet, keményebban csalánosra is lehet készíteni. Liszt nincs benne. Apróra vágott medvehagymalevél van a tetején. További csalános receptek IDE kattintva böngészhetők.   

   **********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések