Júdásfülgombás csalánleves tojásrántotta betéttel

Csapadékos időben az év minden szakában megjelenhetnek a júdásfülgomba termőtestei korhadó, elhalt faágakon, fatörzseken, sokszor fekete bodza törzsén. Télen is gyűjthető, és a gombaszegény téli időben nagyon szoktunk örülni, ha találunk. Ez a leves nyáron készült, de friss, zöld medvehagyma termés nélkül az év más szakában is elkészíthető.

Csalános júdásfüle leves medvehagyma zöld termésével, 
borssal fűszerezve, tojásrántotta betéttel 
hozzávalói

Elkészítés, hozzávalók:

Ez a leves az erdőben is, szinte csak erdei alapanyagokból készíthető, ha a hátizsákba beteszünk egy kis zsírt, egy-két tojást és egy kisebb vöröshagymát. 

Hozzávalók:
- csalánhajtáscsúcs az itt leírt módon előkészítve (menyisége ízlés dolga, ha sok van, elég sokat is lehet bele tenni) 
- júdásfülgomba 10-15 db 
- 1 kisebb vöröshagyma kockára vágva
- medvehagyma zöld termése vagy levele összevágva, vagy két gerezd fokhagyma apróra vágva
- petrezselyemzöld és vagy más szezonális fűszeres levélzöld (de el is hagyhatók)

A csalánt blansírozással előkészítettem, összevágtam, a júdásfülgombát alaposan megmostam (nem árt neki a víz mint sok más gombának). A hagymákat kis zsíron üvegesre pirítottam, majd rádobtam a csalánt és a gombát, majd vízzel felöntve, sózva, esetleg borsozva készre főztem. Miközben főtt, tojásrántottát sütöttem, jól átsütve, ez lett a levesbetét.    

Erdőkóstoló a Facebook-on még több tartalommal

                                           A saját gyűjtésű gombákat lássa szakellenőr!


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések