Téli fülőkés, citromos, fetás tördelt tészta

Téli fülőke ténylegesen téli gomba, bár hideg őszi időjárás esetén is már elkezd előjönni, így akár ilyenkor január elején is lehet friss gombát találni. Korhadt vagy beteg fákon jelenik meg. Gyűjtése biztos fajismerettel ajánlott és/vagy gombaszakellenőr felkeresése mindképp javasolt, ha valaki gyűjti, hiszen gyilkos galócával azonos méreganyagot tartalmazó gombával téveszthető. 

Ez az étel egy gyors ebédnek készült, így december végén gyűjtött, pácolt és olívaolajban eltett gombát használtam hozzá. A tészta pedig szárított, házilag gyúrt, tördelt tészta, amiből szintén gyorsan lehet főzni. A színeket és az ízeket pedig a téli fülőkéhez igazítottam. Pácolva a fülőke kicsit citromos, savanykás, így citromhéjjel is fűszereztem a tésztát, és sárgarépával színeztem, szerintem finom lett.    

Elkészítés:

A tördelt tészta készítését ITT írtam le. A korábban szárítva eltett, tördelt tésztát lobogva forró vízbe tettem, és kifőztem. 

A tésztaszószhoz sárgarépát és kb. fele annyi petrezselyemgyökeret reszeltem le egy nagyobb lyukú reszelőn. 1 duci gerezd fokhagymát apróra vágtam és kevés olajon apró kockákra vágott, kevés kolozsvári szalonnával együtt pirítottam. Mikor már illatozott a fokhagyma, hozzádobtam a répákat és sózva, borsozva puhára pirítottam őket, kicsit le is sültek, karamellizálódtak. Kevés finomszemű zabpelyhet és lenmagot is adtam a répákhoz, azokat is kissé pirítottam. Amikor a tészta kifőtt, leszűrve a répához adtam, majd rákanalaztam az olíva olajban ITT leírt módon eltett téli fülőke kalapokat, valamennyi olívaolajjal együtt. Akinek nincs ilyen pácolt, friss téli fülőkével is készítheti szerintem, de ez esetben a gombát előzetesen meg kell párolni, akár a répákhoz adva, akár külön. Ezután már csak bőven megszórtam morzsolt feta sajttal, citromhéjat reszeltem rá és durvábbra tört borssal is megszórtam a csípősség kedvéért. Kóstolás után, ha kell, lehet még sózni, de a kolozsvári szalonna és a fetasajt is elég sós. A tésztaszósz krémességét a gombán levő olívaolaj és a tésztán keverve krémesedő fetasajt adja. Ha ez nem elég, akkor kis olívaolajjal még meglocsolható.  

**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

       

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések