Csalános szósz főtt burgonyával és tükörtojással

A csalán mindig és mindenkor kéznél van, így érdemes gyakran használni, különösen, hogy számos táplálkozási erénnyel rendelkezik. Ezekről itt bővebben. Ahogy a korábbi bejegyzésekben is olvasható, csak a csalán fiatal, friss hajtása ehető, mindig a legfelső pár új levél csak. Az összegyűjtött csaláncsúcsokat, hogy jobb ízük és szebb színük legyen én mindig blansírozom. Ezután már nem is csípnek. Blansírozás után kicsavarva, lazán egy dobozba téve hűtőben egy hétig eláll. Régen hasonló csalánszószokat készítettek kora a tavasszal a csalán első fiatal hajtásaiból többfelé. 
Ehhez a szószhoz a blansírozott hajtáscsúcsokat apróra vágtam, fokhagymás olajon átpirítottam, majd vízzel felöntve, fűszerezve (gyömbér szerecsendió, órölt bors, só, pici édesítés) megfőztem. Ezután tejes-tejfölös habarással (én rizsliszttel kikevert tej és tejföl keverékével habartam) szószos állagúra sűrítettem. Külön megfőzött burgonyával szoktam tálalni és a tükörtojás is jól megy hozzá. (A szószba víz helyett akár a burgonya főzőleve is használható.)

**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések