Vargányás pizza

Pizzára, kenyérlepényre bármikor finom az olajban konzervált gomba, ami ÍGY készült. Nem hidegen, hanem szigorúan hőkezelve, lesütve kerül a csírátlanított üvegekbe a gomba.  


Elkészítés: 

Tészta: Mindenki készítheti kedvenc pizzatésztájával, én így készítettem: 30 dkg liszt, kb. 1,5 dl langyos tej, 1 dkg élesztő a tejben pici cukorral felfuttatva, másfél evőkanál vaj (zsír), kávéskanálhegynyi só. Ezeket jól összegyúrva (rugalmas nem ragacsos tészta kell), pihentetem 15-20 percet, majd kör alakúra kinyújtottam. kb. 5 mm vastagságúra. Picit elősütöttem (míg megszáradt a teteje) majd a az alábbi szósszal és feltéttel készre sütöttem.

Pizzaszósz- és feltét: A pizzaszószt elég sűrű krémes állagú paradicsomkonzervből, kakukkfű, só, bors, oregánó, bazsalikom (esetleg édesítés) fűszerezéssel kevertem, és kis olajban pirított fokhagymával is összefőztem. (Más esetekben még olívaolajat is keverek a szószba elég bőven, de most - mivel a gomba olajos - nem tettem bele.) Ha szükséges a szószt sűrűbbre kell főzni a fűszerekkel együtt. Rákentem az elősütött tésztára, majd a vargányát konzervből tettem rá. Olajban, lesütve konzervált, majd kissé üvegestől felmelegítve, az olajtól lecsepegtetett vargánya volt, de ha van, akkor friss is mehet rá. A frisset azonban előzetesen én kicsit megpirítom, fokhagymával, fűszerekkel. Aztán még pár friss paradicsom felkarikázva és kevés trappista sajt reszelve megy a tetejére. Amikor megsült, akkor pedig friss bazsalikomlevelek és kicsi morzsolt fetasajt is mehet rá. 

További ehető vadnövényes  vagy erdeigombás pizza-, kenyérlepény, lepénykenyér és lángos  IDE kattintva található.     


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések