Csalános-cukkinis tojáslepény-tekercs


A csalán mindig kéznél van. Én gyakran tartok a hűtőben főzésre előkészített csalánt. Az előkészítést itt írtam le, ahol bővebben lehet még olvasni a csalán kedvező hatásairól is a táplálkozásban, és sokféle csalános recept is olvasható még ötletadónak.

Egy ilyen csalános tekercs reggelinek, friss zöldségekkel kiváló, és roppant egyszerűen elkészíthető.

 


Hozzávalók: 2 tojás, 1 dl tej, egy pici, úgy arasznyi cukkini, 20-25 csalánhajtáscsúcs, 1- 1,5 evőkanál rizsliszt (más liszt is lehet), nagy csipet só, frissen őrölt bors, 1-2 gerezd fokhagyma, szeletke vaj a sütéshez + vastagabb szelet vaj és 1 gerezd fokhagyma a kisült tekercsek "töltelékeként". 

Elkészítés: a cukkinit durvára reszeltem, a blansírozással előkészített csalánt apróra vágtam, ezeket összekevertem a tojásokkal, rizsliszttel, tejjel, fűszerekkel (sűrűbb palacsintatészta állag szükséges). Állni hagytam egy fél órát, hogy a rizsliszt kicsit megszívja magát. Tapadásmentes serpenyőben, kis vajon 2 nagyobb lepényt sütöttem belőle. Az első oldalát fedővel lefedve sütöttem kisebb hőn, a másikat már fedő nélkül. Aki még szeretné kissé megbolondítani kevés sajtot, füstölt sajtot, fetát is reszelhet bele a lepénybe sütés előtt vagy kisütés után töltelékként.

Mikor elkészült, olvasztott vajjal, benne apróra vágott fokhagymával locsoltam meg a lepényeket, majd feltekertem. 

Hasonló tekercs komlóhajtással:itt      

Csalán címszó az Erdőkóstoló blogon itt

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések