Galambgomba fűszeres olajban tartósítva - Galambgomba-ragus polenta, 5 perces fogás

Két kánikula közötti rövid esős időszak meghozta eredményét felénk, így augusztus elején friss erdei gombát gyűjthettünk, elég sokat, így jó részét olajban tartósítottam. Vargányát már korábban  is tettem el olajban most a galambgombát is kipróbáltam, amiből felbontva egy gyors ebéd vagy vacsora is készíthető időhiányos időkben, mint pl. egy polenta (kukoricakása) gombaragus feltéttel.

vargány és galambgomba olajban tartósítva, majd polenta tetején felhasználva
egy 5 perces elkészítésű fogáshoz
Gombatartósítás olajban:
A friss gombákat megtisztítottam (mosni, ha csak lehet, nem ajánlott, én lehúzom kalapbőrt, és esetleg folyó vízben mosom, majd megtörölgetem) majd daraboltam, és fűszeres olajban pirítottam elég sokáig, míg a víztartalmuk jelentős része kisült, elpárolgott. Fűszerek: só fokhagyma, esetleg bors, a többit majd felhasználáskor teszem hozzá, de így is finom. A gombát még forrón, csírátlanított üvegekbe töltöttem, fémtetővel zártam. Még az üvegben is fortyogott az olaj. A befőttekhez hasonlóan fejtetőre állítottam, majd száraz dunsztba tettem. Másnap vizes dunsztban újra kidunsztoltam, vagyis egy kuktában, vízbe állítva újra felforraltam és a kuktában hagytam kihűlni. Utána hideg helyen tartom és néhány héten belül fel szoktam használni, de pár hónapig is eláll.(Gombartósítás gyűjtemény a blogon)

Polenta erdei gomba feltéttel:
A kukoricadarát vízben megfőztem (4 főre. kb. 10 dkg dara, 5-6 dl vízzel). Fűszerek só és én a szurokfüvet, kakukkfüvet szeretem hozzá. Ha a dara lazán keverhetően sűrűre főtt, vajjal (vagy ezúttal vargányás olajjal) krémesítem, kemény sajt is reszelhető bele. Még melegen sütőpapírral fedett vágódeszkára öntöttem, és az olajos gombát, azt felmelegítve, olajtól lecsepegtetve, lazán rászórtam a tetejére. Zöldfűszerekkel reszelt sajttal megszórtam.  Friss kovászos uborkával finom volt.


A saját gyűjtésű gombákat lássa szakellenőr!


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések