2014. november 3., hétfő

Tejfölös-borsos vargányás vajas kiflik, szendvicsként, hidegen vagy melegen

A gombás ételekben az a jó, az egyik jó, hogy gyorsan elkészülnek, és az is kedvező az időhiányosoknak, hogy talán a legegyszerűbbek a legfinomabbak. Ez is igen egyszerű és egy hirtelen ötlet szüleménye, amikor nagyon megkívántunk egy kis gombás szendvicset. 
Szárított vagy friss vargányából is készíthető, alábbi szárítottból készült.


A szárított szeletelt vargányát legalább fél órával a felhasználás előtt beáztattam hideg vízbe. Olaj+vaj keverékén 1-2 gerezd fokhagymát pirítottam, amikor már jól illatozott, rátettem a leszűrt vargányaszeleteket. Sóztam, borsoztam és addig pároltam, míg a leve el nem párolgott, közben meg is puhult a gomba. Majd egy kis mokkáskanálnyi liszttel (vagy keményítővel) kikevert tejföllel behabarva szószosítottam. A végén frissen vágott petrezselymet tettem még bele, és így kentem vékony rétegben a házi vajas kiflikre. Melegen tálaltam. De ha maradna (ami kizárt, mert annyira finom) akkor később, kis reszelt kemény sajttal megszórva, melegszendvicsként is finom.

Ha valaki szavazna az Erdőkóstoló blogra (vagy másra) a most zajló versenyen, itt teheti: Goldenblog szavazás (2014)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...