Fejedelmi ebéd: Vajon párolt zöldfűszeres tölgyfa érdestinóru, párolt kölessel, csípős koktélparadicsom salátával

A tölgyfa érdestinóru főzés közben sötétedik, majdnem be is feketedik. Talán ezért idegenkednek tőle sokan, pedig van egy nagy előnye, nem lakott, ráadásul elég sokáig eláll a hűtőben is mert, masszív húsú gomba, de vágáskor ugyanakkor vajpuha. 


Elkészítés: Kevés vajon, pár pici gerezd fokhagymát pirítottam, egy kis szeletke füstölt szalonna kockát is hozzá tettem, de ez el is hagyható. A szalonna átpirulása után rádobtam a felvágott gombakalapokat, majd 20 percet (20 perces gomba, legalább addig fontos hőkezelni!) fedő alatt saját levében pároltam. Ízlés szerint még sózható (de a szalonnától elég sós lett), én még borsoztam, alaposan megszórtam petrezselyemzölddel és pici frissen vágott fokhagymával. Pici zsiradékon, kétszeres mennyiségű vízben párolt kölessel, valamint piros és sárga koktélparadicsomból, kevés csípős, zöld húsú paprikával készült salátával finom volt.    



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések