Sárga gévagomba kockák fokhagymás krumplipehelyben pirítva, sóskás salátával

Az egyszerű, gyors elkészítésű ételek között is vannak, amik vetekednek a konyhaművészet akár egész nap készített remekeivel. Ez a gyors gombás étel-"ke" is közéjük tartozhatna. 
A gévagomba nagy kedvencem, egy gyors ebédhez pedig így kiváló. 

Pirított gévagomba, fokhagymás, sós, borsos burgonyapehelybe forgatva
Elkészítése: 

A gombát, ami elég fiatal, puha volt, megtisztítottam, kockára vágtam, picit besóztam, borsoztam. A sótól picit nedves lett a gomba felülete és ez épp elég volt, hogy a bolti  burgonyapehely ráragadjon és kis bundát kapjon. Majd a gombakockákat kevés zsiradékon, két duci gerezd fokhagymával alaposan megpirítottam. Frissen tálalva a végeredmény morzsás, roppanós burok, belül puha gomba. Körete sóskás, joghurtos saláta. Krumplipehely helyett kukoricaliszt és pici kukorica dara keverékével is készítettem már hasonlóképpen, de ez jobb. 

!!A gévagomba idős példányai nem ehetők, el sem kell hozni a fákról, ez finom puha volt. Ha kés nem szalad simán a gombában, mint vajban, akkor már öreg. 

A gévagombát újabbajánlás szerint legelább 20 percig szükésges hőkezelni. Ez itt nincs meg, de előfőzhető a gomba.

Sárga gévagomba fiatal példányok 

Erdőkóstoló a Facebook-on még több tartalommal,

**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések