Sült kacsaszárnytő vadkörtés párolt lilakáposztával, sütőtökös tört burgonyával

A vadkörte kora ősztől késő őszig, sőt akár télig is metalálható a természetben, erdőkön, legelőkön, fás-bokros területeken. Igen különböző érési idejű, formájú és zamatú vadkörték léteznek. Én egy nagyon keményen lepotyógót használtam most.
Elkészítés: Egy kis fej lila káposztát legyalultam, hozzáadtam kb. 25 szem vadkörtécskét egészben. Ezeket 2 gerezd fokhagymával, 2-3 ek. olajon/zsíron pároltam, miküzben sóztam, kevés cukorral, (vadkörte-)ecettel, tört borssal fűszereztem. Amikor a káposzta és közben a körték is megpuhultak, a körtéket egyenként kettévágtam, majd a káposztát újra átpároltam. A kacsaszárnytöveket kacsazsírban, vaslábasban omlósra sütöttem, majd asztali elektromos sütőben pirosra pirítottam. A kockára vágott burgonyát és a sütőtököt együtt puhára fűztem, áttőrtem, sóztam, kacsazsírral lazítottam.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések