Zöldfűszeres, színes vargányaragu és vargányás receptgyűjtemény a blogról

Vargányából ha sok van, ilyen bőségtálat is megengedhetünk magunknak. Ez az étel nem most készült hanem tavaly nyáron, és a kollégákkal együtt költöttük el egyszer ebédre. Így csak emlékezetből és a látvány alapján írom, hogyan készült. 
Hozzávalók, készítés: Adott volt sok, friss vargánya, amit megtisztítva (mosni nem szabad), apróra vágtam. Egy-két gerezd fokhagymát kevés olajon+vajon illatosra pirítottam, majd hozzáadtam a gombát, megsóztam, borsoztam, és fedő nélkül kevergetve pirítottam a gombát is. Amikor levet engedett rövid ideig pároltam fedő alatt, majd kockára vágott paradicsomot és többféle színű paprikát is a gombához adtam. Ezekkel már csak kicsit összerottyantottam, hogy a zöldségek roppanósak maradjanak. Legvégül friss petrezselyemmel és friss bazsalikommal bőven megszórtam. Kenyérrel vagy csak magában el is fogyott.
  

További vargányás finomságok az Erdőkóstoló blogon: 

pirított vargányás, podagrafüves, házi szélesmetélt

Körtés, fetás vargányasaláta
pirított vargányás, cukkinis szendvicsrevaló

Svéd gombasaláta vargányából
Sötét trombitagombás, vargányás, színes kenyérlángos
Bazsalikomos vargánya spenóttal, mazsolával
citromos, kakukkfüves vargányakrémleves 
fűszeres vargánya betéttel
mogyoróbundás vargánya bazsalikomos paradicsomsalátával, hajdinával
vargányasaláta
vargányás vaj
vargánya fűszeres olajban tartósítva
erdei gombák színesen, fűszeres vajon párolt spenóttal
színes, fűszeres erdei gombák sajttal töltött kiflivel
tejfölös-borsos vargányás szendvics
A saját gyűjtésű gombákat lássa szakellenőr!


Erdőkóstoló a Facebook-on még több tartalommal,

**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések