Tojáskrémleves gombás melegszendviccsel

Egyszerű leves, egyszerű módon, erdei gombás melegszendviccsel kissé érdekessé téve. 


Elkészítés: Kis olajon 1-2 gerezd fokhagymát illatosra pirítottam, majd lehúzva az edényt a tűzhelyről egy fél evőkanálnyi őrölt pirospaprikát kevertem az olajba, míg kiadja szép színét, és rögtön felöntöttem vízzel. Sóztam, babérlevéllel, őrölt köménymaggal és őrölt fekete borssal fűszerezem, ecettel kellemesen savanykásra ízesítettem. Amikor felforrt, személyenként egy egész tojást engedtem a lébe. Ha folyamatos keverés mellett teszem ezt, akkor homogén, krémes állagú lesz leves, ha csak egy két perc után keverem el finoman, akkor  egész tojásdarabok és tojáscsíkok is lesznek a levesben. Végül tejfölös-lisztes habarással sűrítettem. Pirított kenyérkockával vagy helyette, ahogy most, gombás melegszendviccsel tálalva is finom. A szendvics kissé átázik a levestől, és úgy kanállal is ehető. A gombás melegszendvicskrém friss vagy szárított, majd előzetesen vízbe áztatott, apróra vágott erdei gombákból (most éppen szárított vargányából és sötét trombitagombából), apróra vágott vöröshagymával, serpenyőben, előzetesen megsütve, sóval, borssal fűszerezve, majd kihűlés után reszelt sajttal keverve készült. A szendvicskrémet aztán rásütöttem a kenyérkékre. Erdei gombás receptek ITT találhatók még bőven.   

**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések