Sötét trombitagombás, vargányás, magos pástétom avagy kence

Fekete színével meghatározó sötét trombitagomba, tökmag, dió, vargánya, molyhos tinóru, finom olívaolaj és sült, édes hagyma, ez van ebben a kencében vagy pástétomban, nem is tudom minek kellene nevezni. Mindegy is a neve, bármikor jöhet.  További sötét trombitagombások IDE  kattintva. Vargányás receptek pedig IDE  kattintva fedezhetők fel.


Elkészítése

Hozzávalók:

50 g szárított sötét trombitagomba + 50 g szárított vargánya + molyhos tinóru

60 g dió + 60 g tökmag

150 g vöröshagyma 

2 gerezd fokhagyma

kb. 3 ek olívaolaj a sütéshez + 3-4 ek aromás olívaolaj hidegen hozzáadva

só, tört fekete bors, majoránna

A szárított gombákat előzetesen beáztattam, majd mikor felvették a vizet, durva darabosra daráltam őket (lehet apróra vágni is). A magokat illatosra pirítottam és azokat is durván darabosra daráltam. A vöröshagymát apró korckára vágtam a fokhagymával együtt olívaolajon alaposan lepirítottam, annyira, hogy itt-ott már karamellizálódott a hagyma. Hozzáadtam a gombát, sót, majd kevés vizet és 15-20 percet pároltam a gombákat. Fűszereztem majoránnával, fekete borssal, majd elpároltam az összes levét. Ezután hozzákevertem a durvára darált magokat, és mikor kicsit már hűlt, pár kanál olívaolajat és frissen, durvára tört borsot adtam még hozzá. Hűtőbe tettem. Aztán pirítósra kenve elég gyorsan fogyott. A végeredmény picit darabos, de a pirítósra azért jól rá lehet kenni. Isteni, ahogy a pirítós picit beszívja a kiszivárgó fűszeres olíva olajat, a kence ízeiben pedig a sült, édeskés hagyma, a gombák íze, enyhe majoránna- és dióíz, és jó ráharapni itt-ott a csípős borsszemcsékre is. Kipróbáltam vajjal, sajttal  is keverve valami hasonlót, krémesebb lett, de ez az egyszerűbb, olívaolajos jön be mégis a legjobban.

A durvára darált gombák és hagyma pirulnak


**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.
 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések