Csalános cukkinitócsni

Gyönyörű friss csalánhajtások vannak sokfelé a sok esőnek is köszönhetően, ahol nemrég lekaszálták. De új hajtások nőnek akkor is, ha az öreg csalán elfekszik és az oldalhajtásai elkezdenek nőni. Csak a friss, új, pár csúcslevél ehető a csalánból. Hogy miért, arról ITT írtam. Sok-sok csalános recept pedig IDE kattintva fedezhető fel.


Elkészítés: A csalánt, egy nagy maroknyi hajtáscsúcsot blansíroztam, kicsit hosszabban forralva, hogy kicsit puhuljon, majd a hideg vízből kivéve kicsavartam és apróra vágtam. 200 g cukkinit  nagy lyukú reszelőn lereszeltem, picit besóztam, majd egy negyed óra állás után kicsavartam belőle a levet. A cukkinit összekevertem a csalánnal,  40 g rizsliszttel, 2 kisebb tojással, sóval, borssal, apróra vágott fokhagymával, végül 80 g reszelt, félkemény sajttal. Negyed óra állás után kézzel, kis, lapos lepénykéket formáztam, majd olajjal (csak) kikent serpenyőben sütöttem. Fokhagymás tejföllel, savanyított (kovászos) uborkával finom. 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések