Szamóca (földieper) kamillás tejszínhabbal

A hazai kamillánkat (Matricaria recutita) jól ismerjük gyógyító teanövényként, de kóstolható fűszerként is. Finom, nem tolakodó íze kiáztatható sütemények, édességek készítésekor tejben, tejszínhabban vagy vajban is. Én most tejszínhabbal próbáltam. Kellemesen aromás habot kaptam, ami egy földiepres vagy akár erdei szamócás desszertben mennyei.
Elkészítés: A földiepret daraboltam, vaníliás cukorral megszórva hűtöbe tettem. 30 ml habtejszínt felmelegítettem, 1 evőkanál szárított kamillavirágot a forró tejszínbe áztattam, majd hagytam állni. Közben kóstolgattam, hogy a kamilla íze mennyire ázott ki, és figyeltem arra, hogy a virág keserű anyagai már ne ázzanak ki. Ezután leszűrtem a tejszínből a virágokat, a tejszínt édesítettem és hűtőbe tettem. Mikor kihűlt, habosra felvertem habverővel, és a földi eprekre halmoztam. Friss kamillavirággal díszítettem. A kamillavirág ehető, de kesernyés ízű.
Óvatosság: A kamillát ne tévesszük össze az ebszékfűvel. Annak illata nem kellemesen kamillás, virágainak (ami egy fészkes virágzat) közepe kevéssé kúpos, a virágokat hosszában kettévágva a kúpos rész közepe tömött, nem látható benne egy üreg, ami a kamillavirágokban megvan.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések