Kucsmagombás, erdei zöldleveles rizs

Kucsmagomba szezon volt, én pedig az előző blogbejegyzés miatt felbontottam egy kis üveg házilag konzervált kucsmagombát. Nos ezzel kellett valamit kezdeni. Gombás, zöldséges rizs lett belőle, a természet által mostanában bőven kínált erdei zöldekkel, komlóhajtással, podagrafűvel, medvehagymával és hagymaszagú kányazsomborral. 


Elkészítés:

1 kis fej hagymát apróra vágtam, kevés zsiradékon üvegesre pirítottam. Hozzáadtam a rizst, szárazon átforgattam a zsiradékban, majd felöntöttem vízzel, és kevés vasárnapi tyúkhúsleves lével, sóztam, picit borsoztam, más nem kell, mert az erdei zöldek is fűszereznek. Amikor félig késznek tűnt, hozzáadtam a konzervként már előfőzött és leszűrt gombát. Friss gomba esetén a kucsmagombát előzetesen megfőzöm. Közben kevés zsiradékon megpároltam az apróra vágott erdei zöldeket és volt egy fél sárgarépám, a szín miatt, azt is hozzáadtam reszelve. A párolt zöldeket a már szinte teljesen kész rizshez kevertem (mert nem akartam, hogy teljesen szétfőjenek). Még egy kicsi összeérés és kész volt. A végén egy egészen pici biocitrom héjat reszeltem rá, mert én nagyon szeretem, frissé teszi az ételt. Készen is volt. Kányazsombor virággal díszítettem, ami virágzásra már igazi csípős lesz, ezért kevés is elég belőle. 

További kucsmagombás receptek IDE kattintva böngészhetők

**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

  1. DE szép színe van:) Én még sosem ettem kucsmagombát, nem tudom felénk terem-e, nem hallottam eddig, hogy valaki szedett volna. Májusi pereszkét szedett már az idén nagybátyám, olyan finom volt:) Nagyon szeretem az erdei gombákat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem felétek is lehetne kucsmagomba, valamelyik faj biztosan.

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések