Paprikás-tejfölös gombák túró-rizsliszt gombóccal

Vegyes szárított gombákból készült az étel a tél közepén, de friss gombából is finom. Nem pörköltszerűen főztem, hanem csak fokhagymás alapon, gyorsabb, és nem kevésbé finom. 

Elkészítés: A szárított gombákat (vargányák, tinóruk, kevés sötét trombitagomba, kevés júdásfülgomba) előzetesen beáztattam, nem bő vízbe, mert az ízes áztatóvizet használom a főzéshez is, és nem kell sok víz. A az apróra vágott fokhagymát olajon pirítottam, de lehet zsíron is, akár kis kolozsvári szalonnával, vagy vajon kis olajjal. Mikor illatozott a fokhagyma, lehúztam a lángról, és őrölt paprikát oldottam fel a zsiradékben. Majd ment rá a gomba és az áztatóvíz. Só, babérlevél, bors, csipet őrölt kömény fűszerként. Amikor minden gomba puhára főtt, tejfölös rizslisztes habarást kapott (a rizsliszt azonnal sűrít, de nem szabad sűrűsödés után már tovább főzni, és frissen fogyasztandó az étel.) A túrós rizslisztes gombócot 2 nagyobb tojás, 6 evőkanál rizsliszt (Nagykun), 250 gramm túró, kb. 1 dl víz, só, apróra vágott petrezselyem (kb. egy evőkanálnyi) kevertem. Nem ajánlott jóval előbb elkészíteni, mert rizsliszt ellágyítja, ha sokat áll. Keményebb túrógombócszerű tészta kell. A gombócokat két teáskanállal alakítva vagy beolajozott kézzel formázva lobogva forró vízbe engedtem, óvatosan. (Egy első gombóc próbafőzése nem árt!) Mikor feljöttek a víz tetejére a gombócok, akkor készek. Finoman kell velük bánni, mert kezdetben igen puhák, lazák, de, mint a túrógombóc, ezek is kissé utólag még keményednek. (Természetesen búzaliszttel vagy + búzadarával is készíthető.) 

**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések