Gévagombás, júdásfülés, vadzöldséges leves

Amikor sokat ad az erdő, akkor érdemes elfogadni és felhasználni. Ebbe a levesbe vadon termő, tavasszal is elérhető gombák, sárga gévagomba, júdásfülgomba, friss csalán, podagrafű és medvehagyma zöld termése is került. Ezen felül csak pár egyéb hozzávalóval kellett kiegészíteni, szóval egészen vad leveles lett.
Elkészítés: A hozzávalókból tulajdonképpen ízlés és lehetőség szerint tehetünk a levesbe. A podagrafüvet kell egy kicsit visszafogni, mert ha nagyon sok, akkor megkeserítheti az ételt. Egy félmaréknyi medvehagyma még zöld, éretlen termését kissé szétnyomva és egy negyed kockára vágott vöröshagymát olajon pirítottam, erre reszelt gyökérzöldségeket (sárgarépát, zellert, petrezselyemgyökeret) tettem, azokkal is pirítottam. A csalánt előzetesen blansíroztam (jobb íze, szebb színe lesz) majd a podagrafűvel együtt apróra vágva adtam levesbe. A friss gévagombát csak összevágva főztem bele, a júdásfülgombát viszont előfőztem, mert van egy jellegzetes íze, ami nem jön be mindenkinek, így azt az ízt elöntöttem az első főzőlével. Fűszerek maguk a zöldségek, a podagrafű és a medvehagyma, só és tört feketebors. Ízletes, gazdag leves lett kevés pénzből. Lehet ezt még tovább variálni, akár tejfölös vagy tejszínes habarással befejezni, akár picit savanyítani és lehet belefőzni még bármilyen levesbetétet is.

**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések