Körtés, füstölt fetás, fűszeres vargányasaláta kakukkfüves hajdinalepénykén

Az ősz összehozta az édes, lédús körtét és az erdők fűszeres ízű finomságát a vargányát. Füstölt feta sajt pedig gyakran van a hűtőben nálunk, mert intenzív ízéből kicsi is nagyon jót tud tenni egy-egy ételnek szerintem. Gondoltam mindezek együtt is jól hatnának, és így is lett. Salátaként vagy pirítóson vagy ilyen kis lepénykén.    


Hozzávalók, elkészítés:

- Vargányát, megtisztítva, darabolva, vajon (plusz pici olíva olajon), apróra vágott fokhagymával, petrezselyemzölddel, citromos borssal, citromos kakukkfűvel, sózva lepirítottam. Kb. egy csészényi lett
- A vargányához egy nagyobb méretű körtét meghámoztam, kimagoztam és apró kockákra vágva hozzáadtam.
- Füstölt feta sajtból kb. a körte mennyiségének felét kevertem apró kockákban az előbbiekhez.

Finoman összekevertem az egészet, nagyon pici reszelt citromhéjjal fűszereztem még, és hajdina lisztből (+víz+só), elég sok citromos kakukkfűvel serpenyőben mindkét oldalán megsütött lepénykékre halmoztam. A körtés fetás vargányahalmok tetejét még megszórtam pici citromos borssal.

Nagyon finom lett. A vargányának van egy kis édeskés mellékíze is, így nekem már bejött máskor is édes ízekkel együtt pl. ebben a vargányasalátában,és ebben a szendvicsrevalóban sárgarépával  vagy ebben mazsolával. :) Egyikben sem a vargánya volt édes, hanem volt édes íz az ételben, amire rá lehet harapni. 

A lédús zamatos körte, a sós fetakockák, a csípős bors és a pici citromosság nekem nagyon harmonizált a vargánya fűszeres ízével. Szendvicsrevalóként vagy salátaként is nagyon finom.  



Vadon gyűjtött összetevők az ételben: 
- Ízletes vargánya (Boletus edulis)
- Hegyi kakukkfű (Thymus pulegioides) (citromos illatú)

A többi alapanyagból a hajdinaliszt (talán) szlovák (régen nálunk is termesztették, most vajon miért nem?), a citrom áruházi, a körte a helyi piacról, a Feta sajt magyar, de nagyáruházból való.

  A saját gyűjtésű gombákat lássa szakellenőr!

    

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések