Csipkebogyó-japánbirs víz

A japánbirs termését eddig még nem igen használtam. Tavaly BioBiától kaptam egy adag szárítottat, és nagyon finom, citromos ízt adott a teáknak. Megszerettem. 
Érik a csipke is. Most, még keményen a legmagasabb a C-vitamin tartalma, azt is érdemes kiáztatni. 



Amióta érik a japánbirs, naponta áztatom ki frissen, darabolva vagy reszelve hideg vízben és hideg helyen tartva. Finom, savanykás, illatos ital lesz. Én nem édesítem, de lehetne. C-vitamin tartalma szintén magas. A kiáztatott gyümölcsöt sem dobtam ki, egyelőre fagyasztva őrzöm, később lekvárféle lesz belőle. Más gyümölccsel is lehet kombinálni áztatáskor, a képen pl. megtört csipkebogyóval együtt áztattam, langyos vízben kezdve a (darabokra tört /vágott) csipkét, majd lehűlve hozzáadtam a szeletekre reszelt japánbirset. Úgy fél napot áztak együtt a C-vitamintartalmú gyümölcsök a hűtőben. Gyönyörű narancsos színű italt kaptam.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések