Rókagombás, tejfölös pizza és rókagombás juhtúrós pizza. A rókagomba átalakulása.

A legfinomabb gombák egyike a sárga rókagomba, frissen a legjobb, szárítva nem jó. Finom, zamatos ízű és roppanós állagú marad készételben is, vagyis nem lesz csigaszerű :)  


Pizza tészta: 30 dkg liszt, kb. 1,5 dl langyos tej, 1 dkg élesztő a tejben pici cukorral felfuttatva, másfél evőkanál vaj (zsír), kávéskanálhegynyi só. Ezeket jól összegyúrva (rugalmas tészta kell), kör alakúra kinyújtottam valamennyire rugalmas tésztának kell lenni. Picit elősütöttem (míg megszáradt a teteje) majd a az alábbi szósszal készre sütöttem.

Rókagombás pizzaszósz (sajnos nem mértem, miből mennyi):
Zsiradékon fokhagymát pirítottam majd rátettem a megtisztított, apróra vágott gombát, sóztam, majd lefedve puhára pároltam, a vége felé apróra vágott petrezselymet adtam hozzá jó bőven. Ha a gomba nem enged elég levet, akkor pici vizet lehet alá tenni. Fűszerek: só, fekete bors (citromos bors), citromhéj, hogy gyümölcsös, friss ízű legyen, pici kurkuma, hogy szép sárga legyen és harmonizáljon a gomba színével, pici gyömbér. Tejszínnel vagy tejföllel kevert liszttel/keményítővel szószosítva, kóstolgatva finomra fűszereztem. A végén adtam még hozzá petrezselymet, ami szép zöld marad sütés után is. A szószt az elősütött pizzatésztára terítve, még néhány félbevágott rókagombát tettem a szósz tetejére, hogy szépen mutasson. Sajt szerintem erre nem kell.




Rókagombás juhtúrós pizza

A fent leírt, elősütött pizzatésztára hidegen kevertem össze juhtúrót, tejfölt és egy nagyobb teáskanálnyi lágy (apró) zabpelyhet, picit borsoztam. hidegen a tésztára terítettem. A rókagombát kevés szalonnakockával, fokhagymásan lepirítottam, petrezselyemmel megszórtam, majd levét szinte teljesen elpárolva terítettem a juhtórós pizzatésztára. Sajt nem kell erre sem. Készre sütöttem.


A saját gyűjtésű gombákat lássa szakellenőr!


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések