Erdei szedres - bodzás rétes


A hétvégén leszüreteltem az első bodzatermést. Még kevés van, ami érett. Szedret is szedtem, bár nem sok jutott haza, mert míg a szedésben nem igen volt segítségem, az elfogyasztásában már akadt. A bodza nyersen nem ehető, ez a kevés pedig nem sok mindenre elég. Szeder is kevés volt, így a kettőből egy gyors szedres, bodzás rétes született. A réteslap bolti (ezzel még nem próbálkoztam). A bodzát lebogyóztam összetörtem és ici-pici vízzel feltettem főni, csak épp, hogy összeforrt. Átpasszíroztam egy szűrőkanálon, mert a magot én nem szeretem (mérgező) és sajnos csak a szűrőkanál az, amin nem megy át. A kapott szép lila (inkább) lébe, beletettem a szedret egészben. Majd hozzákevertem annyi zabpelyhet és tönkölydarát, ami nagyjából majd felszívja a levet. Mézzel édesítettem, de nagyon kevés kellett. Mérni szokás szerint nem igen..... bocsánat azoktól, akik ezt is várnák. Majd megtöltöttem a réteslapokat. Tetejüket lekentem tejföllel, és be a sütőbe. Készítettem még tökös-mákos rétest és túrósat is, de hát azokban nincs semmi erdő, így azokat nem írom le. Mindegyik nagyon finom lett.(A hazai bodzafajok bemutatása  ITT olvasható.)






Megjegyzések

  1. Jajj ez nagyon finom lehet, megkivántattad:)

    VálaszTörlés
  2. Még nem használtam bodzát, ha lesz, vakamit kipróbálok vele:)

    VálaszTörlés
  3. Én is épp néztem, hogy mindjárt megérik a bodza. Gyerekkoromban, ha jól emlékszem,aug. végén szedtük általában, meglepődtem eléggé, hogy már lila... Szörpöt/zselét szeretnék majd készíteni mindenképp.
    Mi régen benne hagytuk a magot a lekvárban, nem tudtuk, hogy mérgező. Ezek szerint sütire se szórjam rá csak úgy egészben a szemeket?
    Nagyon finom lehet a rétesed:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom pontosan mennyire mérgező a bodza magja, valószínűleg nem nagyon, de én inkább passzírozom. Nálunk egyébként semmilyen magos levár nem fogy, ezért málna, szeder, ribiszke és minden más apró magos gyümölcs mag nélkül kerül a lekvárba.

      Törlés
  4. Nagyon kivánatos lett:)) Alig várom,hogy tudjak én is szedni egy kis lekvárnak valót:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó szederszedést! Lekvárt én is tervezek, de még van tavalyi is. Hamarosan fel is teszem a blogra.

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések