Laskafasírt nyári laskából, párolt, almás lilakáposztával

nyári laskagomba a kedvencek között előkelő helyen van. Nincs olyan erős íze és kellemesebb az állaga is, mint a kései laskának. A nyári és a késői laskáról  ITT írtam. Változatosan használható, főzhető, süthető, ahogy az ITT látható receptek is talán mutatják ezt.

Elkészítés: A laskagombát megtisztítva cikkere tépkedtem, majd kevés zsiradékon, megsózva, fűszerezve majoránnával, fekete borssal, oregánóval, kevergetés mellett, saját levében, serpenyőben puhára pároltam. Ha kevés levet enged, akkor pici vizet lehet aláönteni. A kihűlt gombát apró zabpehellyel, pici liszttel, apróra vágott petrezselyemzölddel és színesítésként apróra vágott párolt lilakáposztával kevertem össze. Tojás fogja össze az anyagokat. Olyan állagúnak kell lennie, hogy összeálló lapos fasírtgombócok formázhatók belőle kézzel. A gombócokat formázás után azonnal, kiolajozott vagy kizsírozott serpnyőbe teszem és  tócsniszerűen mindkét oldalukat megsütöm. Párolt lilakáposztával esetleg + tartárral, de más körettel is finom. A párolt lilakáposztához a káposztát legyalultam, kis zsiradékon, serpenyőben, megsózva, sűrű kevergetés mellett pirítottam. Közben meghámozot almát is daraboltam hozzá és fűszereztem őrölt köménnyel, tört fekete borssal. Vadszedres ecettel savanyítottam és kis cukorral édesítettem is. Roppanós puhára párolva a legfinomabb.               

**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések