Fűszeres vajon párolt piruló galóca zöldséges bulgursalátával

Piruló galócát ritkán készítek magában. Ez egy ritka alkalom. Fontos tudni erről a gombáról, hogy 20 perc hőkezelés után ehető gomba. Sokan kedvelik, mások kevéssé.  



 A gomba fontos bélyege, hogy sérülésnél, vágásnál bepirul. A szakácsnak is fontos ismerni a gombákat, és ez a faj feldolgozáskor is jól mutatja bélyegeit. Én a piruló galóca kalapok bőrét lehúzom szárazon, gyorsan megy és mosni sem kell vagy kevésbé kell. Mire befejezem, mind szépen bepirul.   

Piruló galóca. Szépek nem?
Pirulnak a kalapbőr nélküli kalapok 
Ezután összevágtam a gombát, két-három gerezd fokhagymát, egy fél csokor petrezselymet. Vaj és hidegen sajtolt napraforgó olaj keveréket hevítettem a serpenyőben, majd először az aprított fokhagymát, majd a gombát és a petrezselymet is beletéve, sózva, borsozva 15 percig pároltam, majd zsírjára pirítottam fedő nélkül (ez a gombafaj 20 perc hőkezelést igényel, különben mérgező).

Előzőleg elkészült már a saláta, amihez a bulgurt egy fél órára le kell forrázni sós vízzel, majd hideggel leöntve, leszűrni. Paradicsomot, uborkát, sárgarépát vágtam apróra, és összekevertem a bulgurral. A paradicsom vágás közben keletkező leve, só és pici bors elég is volt öntetnek.

 


Erdőkóstoló a Facebook-on még több tartalommal 

A saját gyűjtésű gombákat lássa szakellenőr

Megjegyzések

  1. Ez nagyon jól néz ám ki, és ebben a nagy kánikulában biztos jól esne egy ilyen könnyü saláta. :-)

    Lenne egy kérésem hozzád... Beneveztem egy receptversenyre, ahol egyhetes toszkán nyaralást nyerhetnék, de szükségem lenne még egy pár szavazatra. Nem tudnál egy kis felhívást a blogodon tenni...? Remélem nem túl "pofátlan" a kérés, de szerintem mi blogosok tartsunk össze. Különösen meg mi magyarok!! ;-) Ehhez csak az oldalra kell menni, a legalsó napraforgós recept az enyém. Ott az "Abstimmen" rákattintani, kódot beírni és ennyi is volt. Vasárnapig lehet még szavazni és olyan 250 szavazat elférne még. Itt az oldal: http://www.to-toskana.de/wettbewerbe/foodie-blogger-competition-2013/

    Ha mégsem, akkor bocsi a zavarásért.

    További szép napot! Üdv,Krisz :-)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések