Gombás, zöldséges rizs többféle erdei gombával

Többféle erdei gombával zöldségekkel és medvehagymával nagyon finom egyszerű és egy lábasban készíthető étel. Március elején, az első friss medvehagymák időszakában készült, amikor még csak konzerv- és szárított gombák vannak, de ezeket a friss gombák közeli reményében éppen ezért már bátrabban lehet felhasználni. Szárított gombák és olajban konzervált galambgomba van benne, ami ÍGY készült. Még több erdei gombás IDE kattintva olvasható.
Elkészítés: 1 másfél dl-es olajban konzervált galambgomba-konzervről felmelegítés (üveget forró vízbe állítva) után leszűrtem az olajat. Egy nagyobb vöröshagymát kockára vágtam, egy gerezd fokhagymát és két maroknyi medvehagymát szintén összevágtam, majd a hagymákat az olajos galambgombával együtt egy vaslábasban addig pirítottam, míg a vöröshagyma üveges lett. Ezután egy sárgarépát egy petrezselyemgyökeret egy szelet zellergumót kockára vágva és egy csészényi mirelit zöldborsót adtam a gombához. Sóztam, fűszereztem majoránnával, köménymaggal, fekete borssal, pici oregánóval. (Intenzíven kell fűszerezni hiszen még jön hozzá egy nagy adag rizs is.) Egy csészényi vízzel még felöntve addig pároltam, míg a zöldségek roppanósra puhultak, közben a víz is elpárolgott. Ezután kb. egy dl-nyi rizst megmostam, a zöldséges-gombás keverékhez adtam két és félszeres mennyiségű vízzel együtt. Közben kb. egy félmaroknyi, szárított sötét trombitagombát és 6-8 normál méretű szárított júdásfülgombát előzetes beáztatás után külön megfőztem. Mikor a rizs is puhára főtt hozzáadtam még az apróra vágott, külön főtt júdásfül és sötét trombitagombát. Azért főztem külön a őket, mert most nem akartam a júdásfül jellegzetes ízét a rizsben érezni, és nem kartam, hogy a sötét trombitától szürke színű legyen a rizs, de akit ezek nem zavarnak főzheti együtt az összes gombát a zöldségekkel. Mi úgy szeretjük ezt, ha kicsit ragacsos a rizs, aki viszont gurulósan szereti, picit kevesebb vízzel főzze.

**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések