2012. augusztus 11., szombat

Balatoni, piaci "erdőkóstolás"

Már nem egyszer írtam, hogy nagyon szeretek piacra járni, csak úgy kicsit nézelődni is.
Íme egy balatoni piac érdekes, erdei (és nem erdei) termékei.


Nem erdei, de szenzációs!



Szörpök és lekvárok minden mennyiségben erdei gyümölcsökből is.



Persze a medvehagyma sem hiányozhatott: 


Hiányoltam a szárított gombákat korábban, egy bejegyzésben, na itt még az is volt. 




Gyógynövények és gyógynövénykészítmények 
Nagyon érdekes volt a gyógynövény fogpor.


Stevia levél filter, ötletes édesítő teába. Többször használható, 
ha jól emlékszem.

 .
.A cukrászdákban pedig  volt levendulás, bodzavirágos, akácvirágos fagyi, és rózsaszirom fagyi is.   

8 megjegyzés:

  1. Hú, ez itt a bőség zavara:) Úgy látom rossz piacra járok, ott nem árulnak szárított vargányát, bár szerintem a friss az igazi. Én is szeretek piacra járni, bár mostanában ritkábban megyek. Szeretem a sok színes gyümölcs és zöldség látványát, és mindig csodálatot érzek azok iránt, akik ezt megtermelték és odaszállították.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyetértünk, szinte mindenben. A vargánya szerintem azért szárítva is nagyon finom. Kap valami egészen más ízt, mint frissen és azt nagyon szeretem.

      Törlés
  2. Hú ez maga a paradicsom:)) Imádom a száritott vargányát,télen nagy hasznát veszi az ember.

    VálaszTörlés
  3. Ezt nevezem piacnak:) Na a felénk való piacokon nincs ilyen választék, főleg most a szárazság miatt szinte alapvatő kerti zöldségek sincsenek, ami van is gyenge minőségű, sajnos:(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát azért nálatok is hasonló gyönyörűség lehet egy nagyobb piac. Tavaly - már írtam neked, és tudom felétek nem él erdei szamóca - de tavaly akkor jártam Erdélyben a nagyváradi piacon, amikor érett az erdei szamóca. Azóta is előttem van a látvány. A gyönyörű piros gyümölccsel teli kosarak és szamócakupacok a pultokon mindenfelé. Na akkor még nem írtam a témában, és nem is fotóztam le. Azóta is bánom. (Ha valakinek van szamóca, áfonya, egyéb vadgyümölcs vagy vadzöldség árusításról fotója elküldheti, örülnék nagyon!!! vagy esetleg saját blogján is tudósíthatna ilyesmiről.)

      Törlés
  4. Nagyon tetszenek ezek a savanyúk. Már én is találkoztam velük a Vásárcsarnokban. Nagyon ötletesek és mutatósak. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem kis munka volt elkészíteni, nekem még kellene kis türelmet összeszednem,hogy ilyet tudjak.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...