2012. július 13., péntek

Vadzöldséges süti és szósz

Nagyon csúnyácska sütijeimet, eddig nem is akartam feltenni, de "ínséges időkben", most, jók lesznek, hiszen kinézetük ellenére nagyon finomak voltak. Többféle tésztába lehet tölteni párolt zöldségkeveréket, ami most nekem vadsóska, cickafark, útifű, csalán, spenót volt. Még tavasszal tettem el, forrón, steril üvegekbe töltve.

A vadsóska szósz alap eltevéséről Erzsikétől hallottam, aki naponta járja kis kutyájával kis falunk környékét, ismer minden termő vadgyümölcsfát és minden más felhasználható növény lelőhelyét. Ha találkozunk, jót szoktunk beszélgetni. Vegyes vadzöldséges szószt Biánál ettem először itt

A süti töltelékében a zöldeket zabpehellyel és kevés reszelt sajttal kevertem. A tészta kelt volt, hajdinaliszt-zabpehelyliszt és zabpehely keverékből. No nem akartam ennyire reformra, de amikor már nekiálltam, akkor vettem észre, hogy nincs otthon "normális" liszt. Az arányokat nem tudom, csak kevertem. Persze csúnya lett, de kísérletnek nem rossz, és el is fogyott. Más tésztába is tölthető vadszósz. Nagyon finom pl. hájasba töltve, sok maggal megszórva az eltett medvehagyma szósz vagy pesztó alap.

Vadzöldséges hajdina-zabpehely süti
Vadzöldséges szósz
Néhány további "virágos" ajánlás az Erdőkóstoló Facebook oldalán, itt

6 megjegyzés:

  1. Csúnya és finom.
    Á vicceltem, nekem szép és a fotó is tetszik:)
    Kóstolni meg szívesen tenném:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mági aranyos vagy! Sajnos elég régen sütöttem így már nincs belőle. És tapasztalatom, hogy nekem kétszer nem sikerül semmi ugyanúgy, így csak valami mást tudnék küldeni.

      Törlés
  2. Nekem kifejezetten tetszik, a formán túl, a tészta összetevői és a töltelék is:)! Lehet, akkor még nem olvastalak, de nem emlékszem, hogy ezt a szószt posztoltad volna. Sebaj, jobb későn, mint soha:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Krinsz! Ezt a szószt tényleg nem tettem még fel. Összeszedtem többféle zöld levelet, a 60 %-a vadsóska csalán és spenót volt a többi cickafark útifű és kevés pitypang levél. Fontos, hogy fiatal levelek legyenek mert különben keserű. Utána lepároltam kevés olajon annyi sóval hogy jó ízű, majd forrón eltettem. Nekem sűrű pépes, Bia aki többet is készít, kicsit hígabbra készíti vízzel, és úgy teszi üvegekbe. Az is nagyon finom.

      Törlés
  3. Egyáltalán nem csúnya ez a süti. Sőt.
    Különben is az ilyesmire a rusztikus kifejezést használjuk;

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Makka, igazán kedves vagy! A rusztikus nem jutott eszembe, de ahogy ismerem magam, lesz még rá alkalom, hogy használjam.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...