2012. június 24., vasárnap

Június végi vadnövény gyűjtéseim


Régóta nem jelentkeztem. A tartalmas erdőjárós, gyerektáboros, gyűjtögetős, kutatgatós távollét alatt, a természet persze nem állt le, így sok mindennel elmaradtam itt a blogon. Tombol a nyár, érik vagy már le is érett néhány vadgyümölcs, vadcseresznye, zselnicemeggy, lassan a bodza is érik, sok más gyűjteni való is akad, én az alábbiakkal (fotókon) gazdagítottam téli gyógynövény és fűszernövény tartalékainkat.

Sok minden történt a bloggal és blogon is: Díjat kaptam kétszer is, és nagyon köszönöm! Helgától (Krinsztől) és Böbétől


Gyűjtések:

Apróbojtorján vagy patika párlófű virága

Orbáncfüves legelő, a sárga mind orbáncfű, itt nem volt nehéz gyűjteni.
És sajnos ezek a legelők sorra tűnnek el, pedig már csak
gyógynövény-állományuk is hatalmas érték.

Orbáncfű teája nyugtató, immunerősítő, korábban: Vörösolaj készítés.

Orbáncfű

Kislevelű hárs
Kislevelű hárs virága 

Orbáncfű szárad

Apróbojtorján szárad a hócsuszkában
Vadmenta (lómenta), vasfű, ökörfarkoró virág, kisezerjófű a gyűjteményben 
Cickafark 

Ez nagyon jó: Zöldségek eltevése - A drótpostagalamb recepttára

Régóta szeretnék elmenni erre a rendezvényre, sajnos idén sem sikerül. Ha valaki tud menjen:
Július 21-22-én, szombaton és vasárnap VI. Bükkszentkereszti Gyógynövénynapok:
http://gyorgytea.hu



2 megjegyzés:

  1. Hú, látom kaszálni kell az orbáncfüvet, én itt ujjongtam, mert sikerült egyet találnom, aminek a felét leszedtem,egy másik mezőn meg még egyet, de azt csak lefényképeztem:)Ilyen mennyiségben max. homeopátiás szernek elég azzal meg nem akarok most bíbelődni.
    A fotók lopása felháborító, amúgy hogy bukkantál rá?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Dráva mentén még vannak ilyen fantasztikus legelők. Sajnos legelő állat nélkül sorra tűnnek el az orbáncfűvel, útifűvel, zsályával, kakukkfűvel és még legalább 20 gyógynövénnyel együtt. Talán felétek is akad gazdagabb, orbáncfüves gyep.
      A lopott fotókra teljesen véletlenül bukkantam. Valószínű nem csak neten, hanem nyomtatásban is megjelentek a fotók a magazinban. Korábban megtaláltam teljes medvehagymatartósításos bejegyzésem máshol.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...