2012. május 2., szerda

Virágzik az akác

Nálunk már elkezdett virágozni az akác. A legfinomabb, különleges aromájú vadvirágszörp készül belőle szerintem, és szárítva, teának magában vagy teakeverékbe is elengedhetetlen gyűjteni. Ha ilyen meleg marad, a hétvégére egyre több helyen kivirágzik. Nem hiszem, hogy be kellene mutatni ezt a növényt. Fontos azonban, hogy rokonai között több, nem fehér virágú faj mérgező. Mérgező a lilaakác és a sárga virágú aranyeső is.

Szörpöt én biztosan készítek, és talán mást is, hogy hogyan, azt majd kicsit később. Aki szintén akácimádó készüljön! A közeljövőben gyűjteni kell! 

Friss illatozó akácvirágok



11 megjegyzés:

  1. Úgy előzetesben megkérdezném mekkora mennyiség kell minimum akácból legalább fél liter szörphöz? Bár előttünk már ki lettek vágva az akácok, de lehet találok még a környéken.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szörpnek, aminek töménynek kell lenni, mert felhasználáskor higítjuk, én a lehető legtöbb virágot használom, vagyis annyi vizet öntök a virágokra amennyi ellepi őket. Akácitalhoz, amit frissen használunk fel kevesebb is elég. Fél liter italhoz tehát kb. egy nagy maroknyi. Fél liter sűrű szörphöz pedig kb 1/3-a a végleges mennyiségnek, ami kb. 10 dl nyi.

      Törlés
  2. Készenlétben vagyok, de nálunk még csak pár levélke árválkodik a fákon:)Pedig már készíteném az akácos palacsintát is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Majd kíváncsiak vagyunk rá, hogyan készíted az akácos palacsintát

      Törlés
  3. külön akácszörpöt még nem készítettem, de a bodzába szoktam belerakni. :)

    VálaszTörlés
  4. Lila akácvirából is lehet szörpöt késziteni?? Mert fehér akácvirágból én már a múlthéten készitettem 8 l-ert...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A lilakác (Wisteria sinensis) nem ehető sőt mérgező. Van egy rózsaszín virágú akác, a rózsás akác (Robinia pseudoacia Casque Rouge) ami rokona a fehér virágú, ehető akácnak (Robinia pseudoacaia)abból nemesítették. Erről a rózsás akácról feltételezem, hogy ehető. De utánanézek van-e esetleg más rózsaszín virágú akác, ami nem ehető. A fehér az biztosan jó, egyelőre használja mindenki azt. A lila, futó, kúszó, nagyvirágú akácot (Wisteria) tilos fogyasztani, az mérgező!

      Törlés
  5. Akkor a rozsas mehet. Dejo Nalunk annyi van mint a nyuuu es eszmeletlen illata van.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...