2012. március 4., vasárnap

Totál medvehagymás ebéd

Tegnap délelőtti felderítőutunk során még mindig "csak" medvehagymát találtunk, azt viszont már egyre nagyobbakat és egyre sűrűbben. Itt-ott kezd bújni a salátaboglárka és a csalán, de még nem szabad szedni, had nőjenek. A szép tavaszi időben így csak sétálgattunk a tó kis vízesésének csobogását és a madárcsicsergést hallgatva. Széncinkét, őszapókat, fakopáncsot láttunk, hallottunk. Mókus ugrált a fákon, majd egy vörösbegy és egy ökörszem is megjelent, keresgélve a bokrok alatt. Kislányom meg is jegyezte az ökörszemet lesve: "Olyan kicsi, hogyha nem tudnám, hogy madár azt hinném, hogy lepke."

Persze kis adag medvehagyma azért bekerült csomagunkba, majd hazasiettünk, hogy még elkészüljön egy igazi,  totális, medvehagymás ebéd. Fontos volt, hogy gyors legyen, hiszen elsétálgattuk a délelőttöt. Ez, ígérem nagyon gyors:
 
Medvehagyma krérmleves pirított kenyérkockával, reszelt sajttal
Sokan, sok helyen leírták, én így készítem:

Medvehagyma (minél több, annál intenzívebb íze lesz a levesnek), de három-négy kis maroknyi elég 4 főnek.
(Akinek túl erős, spenóttal, brokkolival, csalánnal, tyúkhúrral főzheti össze.)
A medvehagymát olajban lepirítom, majd húslevessel vagy vízzel felöntve rövid ideig forralom. Só, bors. Botmixerrel pépesítem.
Én most zabpehelyliszttel és tej-tejföl keverékével habartam be, de lehet tejszínt is használni. Tálaláskor kenyérkocka, reszelt sajt (füstölt sajt még dob rajta) a tetejére.

Medvehagyma krémleves

 Medvehagymás húsgombóc,  pirított, medvehagymás céklasalátával, sült krumplival.

Medvehagymás húsgombóc

fél kg darált hús
1 gerezd reszelt fokhagyma
három-négy maroknyi apróravágott medvehagyma
só, bors
Kis golyókat gyúrtam, tepsibe tettem, mellé kockára vágott krumpli. Kis víz alá, majd alufóliával lefedve, végén pedig nyitottan sütőben sült.

Medvehagymás pirított céklasaláta

1 db céklát csíkokra vágva, 1 kis gerezd fokhagymát, és kb. 1 maroknyi medvehagymát aprítva, kis őrölt borssal, kevés olajban pirítottam addig, amig a cékla roppanósra puhult (pár perc). Ezután hozzáadtam 1 db kockára vágott, hámozott almát és még egy maréknyi apróravágott medevhagymát. Átkevertem a forró céklával, csepp citromlé és kész. (Sózni nem szabad)

Ilyen lett (elfogyott):


Medvehagymás húsgombóc, sütöben sült krumplival, pirított medvehagymás cékla salátával

 

    



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...