2012. március 2., péntek

Mi is lesz ez az "erdőkóstoló"?

Jó ideje érdekel az ehető, vadonélő növények felhasználása, elkészítése. Sok növényt kipróbáltam, megkóstoltam (még jól vagyok), elkészítettem, tartósítottam. Hogy mindezt még "reklámozzam" is, attól mostanáig visszatartott természetvédő beállítottságom. Zöld szemléletem ma sem változott, ám az erdei gyűjtögetés tőlem függetlenül is létezik, és sokszor nem tetszik, amit látok. Így a blog nem csak arról szól majd mit, hol, mikor és hogyan, hanem arról is mit ne, hol ne, mikor ne, hogyan ne, és miért ne gyűjtögessünk. Vagyis kóstolgassuk csak az erdőt, ne faljuk fel! Persze, amit begyűjtöttünk el is kell készíteni, így igyekszem majd saját, gyűjtött és talált étel és tartósítási receptekkel is szolgálni.
 
Most ismét egy egyszerű, de nagyszerű: A hétvégén szedett medvehagyma nem csak vajas kenyérre került, hanem finom salátába is. Kevés medvehagyma is igen fel tud dobni egy kis friss salátát.

Medvehagymás jégsaláta citromos-mézes öntettel

jégsaláta vagy fejes saláta - tépdesve
medvehagyma - tépdesve
öntet: citromlé-olívaolaj kb. 1/3 arányban, kis méz, pici só


Medvehagymás jégsaláta citromos-mézes öntettel

2 megjegyzés:

  1. Ma már mi is szedtünk medvehagymát az óvoda melletti területen-Szabolcsfaluban. A gyerekek nyersen kóstolgatták, majd uzsonnára fogyasztották el, nagyon ízlett nekik! beszéltünk arról is velük, hogy miért is hívják medvehagymának!
    Én is bevásároltam és holnap megyünk húst grillezni a Mecsekbe és ahhoz friss medvehagymát fogunk enni! Mindenkinek ajánlom! Nagyon finom és egészséges! Csiri

    VálaszTörlés
  2. Kedves Csiri!
    A szabolcsfalui ovisok nagyon szerencsések! A medvehagyma nagyon egészséges, gyerekek is nyugodtan fogyaszthatják. Gyerekek erdei levélkóstolgatására azonban nekünk, felnőtteknek nagyon oda kell figyelni! A medvehagymához nagyon hasonló gyöngyvirág levele ugyanis mérgező! A napokban erről is írok majd!
    Jó grillezést a Mecsekben! Szívesen ott lennék!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...