2012. március 8., csütörtök

Kora tavaszi, gyors, erdei saláta

Úgy terveztem, ma mellőzöm a medvehagymát, de nem tudtam. Tegnap délután egy 10 perces, gyors salátaszedés után, az alábbi vegyes zölddel tértem haza, amiből egy szintén 10 perces gyors, kora tavaszi salátát készítettem:

Vegyes erdei-zöld mix alap. 
Van benne salátaboglárka, friss csalánhajtások és medvehagyma. A salátaboglárka egy-két nap alatt, szinte a semmiből jött elő, és nagy meglepetésemre, van, ahol már virágzik. A mérgező mocsári gólyahírrel téveszthető össze, utóbbinak levelei hasonlóak, de nagyobbak. Aki bizonytalan, salátaboglárkát kizárólag száraz termőhelyen gyűjtsön, mert a mocsári gólyahír ott nem él.
FONTOS: Én mindig ollóval szedem a leveleket, mert olyan sekélyen gyökerezik, hogy tépdesve gyökerestől kijön az egész növény. Aki nem szeretne erdőt pusztítani gyűjtögetés közben, próbálja meg ollóval szedni.
FONTOSABB: Levele kizárólag virágzás előtt használható salátának vagy főzelékben, levesben. Virágzás után leveli mérgezőek!
Salátaboglárka
Zsoldos Márton festménye,
akinek művészi munkáját egyfolytában csak csodálom ismeretlenül is.

 10 perces kora tavaszi salátám, benne almakocka, medvehagyma, csalánhajtás, salátaboglárkalevél, pici narancshús és a jól bevált, kedvelt öntet: citromlé-olívaolaj 1/ 3 arányban, ici-pici méz. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...