2012. március 14., szerda

Erdei gyümölcsös ünnepi süti

Kisfiam napközis tanítónénije készített az osztály minden kis tagjának ünnepi sütit. Kedves meglepetés volt, mindenki boldogan vittte haza, vagy éppen gyorsan eltüntette. Fiam utóbbiak közé tartozott. Nagyon finom volt! - mondta.
Így, mivel a suliban nem volt nálam fényképezőgép, lefényképezni nem tudtam a nagyon dekoratív, nemzeti ünnepi sütiket. Kókuszos keksztekercs volt, kívül meggy aromával színezve, belül mandula aromával zöldítve, középen kókuszos-vajas krém. Azt gondoltam ezt itthon is elkészítjük, és milyen jó lesz, mert ezen a sütin kipróbálhatjuk, mennyire használhatók az erdei, sötét piros gyümölcsök ételszínezékként.

Még késő ősszel főztem kökény lekvárt, ill. sós ételekhez is használható natúr kökény pépet is tettem el. Most ezekkel színeztem a kokárda süti piros, külső részét. Az erdei szeder és a bodzalekvár is hasonlóan jól színez, arról nem is beszélve, hogy ezek a gyümölcsök (sötét színanyagaik miatt is) nagyon egészségesek. 

Hát az én sütijeim nem lettek nagyon szépek,  de finomak!!! 

Kökényes nemzeti ünnepi süti
kisfiam tanítónénijétől ellesve
Az azonban jól látható, hogy bátran lehet kísérletezni színezékként is bodzával, kökénnyel, szederrel.

Kökénylekvár 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...